QUOTE

Your daily dose of bohemian vibe

How to create a simple, yet effective look

2/24/16

Sweater/Pulover - HERE
Skirt/Fustă - Stradivarius
Boots/Cizme - HERE
Earrings/Cercei - Letiția Pintilie

EN: I've planned a deep and meaningful post for today, but laziness took over and it seems I can't get in its way. But let me tell you, it would have been a good read for you if I wrote it. :))) Next time, I promise. For now let's stick to our usual routine, talking a bit about the outfit. Is a simple, yet effective one. 

You can create a similar one too. And although in winter we mainly wear dark colors and simple pieces of clothing, accessories are the one that saves us. In this particular case I wore a chic pair of earrings and I choose some otk boots to give to the outfit that special touch. You can go for a hat, a scarf, a bag, a cool necklace. Just try to add accessories to a look that you think is a bit dull and the way you see it will change in a sec: from dull to wow!

This dark navy sweater saved me on many occasions, is so easy to wear, you can combine it with everything. Don't forget when you go shopping to buy some basic pieces that can go with anything.


RO: Aveam în plan o postare profundă și plină de înțelesuri, însă lenea a pus stăpânire pe mine, iar eu nu am putut a mă împotrivi ei. Să știți că ar fi fost o lectură foarte mișto dacă aș fi scris-o. :)) Data viitoare, promit. Pentru moment să rămânem la aceeași rutină, să vă vorbesc puțin despre ținută. Este una simplă, dar de impact.

Și voi puteți crea ținute asemănătoare. Deși pe timpul iernii suntem tentați să purtăm culori închise și piese vestimentare simple, accesoriile sunt cele care ne salvează. În acest caz eu am purtat o pereche de cercei și am ales niște cizme peste genunchi pentru a da o tentă deosebită ținutei. Voi puteți alege o pălărie, o eșarfă, o geantă sau un colier interesant. Încercați să adăugați accesorii unui look care vi se pare tern și modul în care îl veți percepe se va schimba într-o secundă: de la tern la wow!

Puloverul ăsta bleumarin mi-a salvat pielea în multe ocazii, e foarte ușor de purtat și asortat. Nu uitați când mergeți la cumpărături să cumpărați piese basic care pot fi combinate cu orice.


You can also find me on FACEBOOK INSTAGRAM BLOGLOVIN' PINTEREST TWITTER.

7 comments

  1. Pretty look, love this mix navy and black.

    Follow me on my new blog
    See you soon
    http://www.freedmode.com
    Kisses

    ReplyDelete
  2. You look lovely <3

    http://trend-with-deea.ro/

    ReplyDelete
  3. Foarte faina tinuta! Imi place mult bleumarinul acum, iar combinatia sa cu negru mi se pare tare chic :) super draguta si fusta! Te pup

    http://flashforwards.blogspot.de/2016/02/spring-wishes.html

    ReplyDelete
  4. Love the outfit, such a casual comfy look. I love the pairing oversized sweater with the mini skirt and thigh high boot. I'm looking forward to reading that post Hun, I hope you overcome the laziness and write it.
    Princess Audu

    ReplyDelete
  5. Fustita si cizmele sunt preferatele mele! Nice!
    xo
    www.fashionablestreets.blogspot.com

    ReplyDelete

Say it like you mean it! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
LA BOHÈME. All rights reserved. © Maira Gall.